200  واحد طلافروشی  مشهد همچنان پلمپ هستند

چکیده

تقی زادگان عنوان کرد:   در حال حاضر حدود 200 واحد طلافروشی که در دو پاساژ مشهد فعالیت داشتند، و با دستور فرمانداری مشهد به دلیل اعتراض و عدم باز کردن مغازه ها پلمپ شده بودند، هنوز فک پلمپ نشده اند .

۱۴۰۳ يکشنبه ۶ خرداد
188
200  واحد طلافروشی  مشهد همچنان پلمپ هستند

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا ؛  یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد به گلدنیوز گفت : متاسفانه با توجه به برگزاری جلسات کمیسیون نظارت و توافقات انجام شده همچنان تعدادی از واحدهای صنفی مشهد پلمپ می باشند و علیرغم اینکه در جلسه کمیسون نظارت توافق شد مغازه هایی که به دستور فرماندار پلمپ شده رفع پلمپ شوند ، ولی فقط تعدادی از مغازه ها رفع پلمپ شد و باقی مغازه ها که پلمپ بو دن د همچنان پلمپ هستند.

وی افزود: به دلیل همین امر، دیگر همکاران صنف طلا و جواهر مشهد نیز اعتماد نمی کنند که مغازه های خود را باز کنند.

پیگیری ها برای اصلاح سامانه با کمک بسیج اصناف ادامه دارد

تقی زادگان تصریح کرد: پیرو مذاکرات تلفنی رئیس بسیج اصناف کشور با رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد و قول مساعد برای پیگیری تا حصول نتیجه نهایی در مورد چالش های ناشی از اجرایی شدن سامانه جامع تجارت در صنف طلا، تمامی بیانات رئیس بسیج اصناف در کانال اطلاع رسانی اتحادیه اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه اعتماد صنف طلا از بین رفته و دیگر به حرف های رییس اتحادیه هم اعتماد نمی کنند بیان داشت: اتحادیه طی نامه ای در 4 بخش اعلام حمایت و پشتیبانی بسیج اصناف از صنف طلا و پیگیری اتحادیه ها از طریق کمیسیون اقتصادی و دیوان عدالت برای اصلاح سامانه جامع تجارت بر ضرورت بازگشایی واحدهای صنفی طلا فروشی در مشهد تاکید داشت و نامه مذکور در کانال اطلاع رسانی صنف طلاو جواهر مشهد نیز قرار گرفت ولی همکاران مغازه های طلافروشی خود را باز نکردند.

 

ضرورت تعویق یکساله اجرای سامانه جامع تجارت

رییس اتحادیه طلا جواهر و نقره مشهد با اشاره به اینکه اتحادیه صنف طلا در حال رایزنی و نامه نگاری برای داشتن جلسه ای با رییس جمهور بود که این حادثه ناگوار رقم خورد بیان داشت: باید مانند دفعه گذشته یک مهلتی به صنف طلا داده شود تا   اتحادیه ها بتوانند از طریق مجلس شورای اسلامی روند اصلاح دستورالعمل تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا را پیگیری کنند.  

تقی زادگان خاطر نشان کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا در سال 92 مصوب و در سال 97 الحاقیه ای به آن اضافه شد ، در صورتی که تا قبل از آن تبصره 4 ماده 18 مشمول صنف طلا نمی شد  و نیاز است برای پیگیری قانونی این مهم از طریق مجلس یک سال به صنف طلا مهلت داده شود.

جلسه طلافروشان مشهد با رئیس سازمان بسیج اصناف

تقی زادگان تصریح کرد: براساس پیگیری های انجام شده مقرر شد ظرف چند روز آینده دکتر حسن پور، رئیس بسیج اصناف کشور در حسینه صنف طلا نشستی با همکاران صنف داشته باشند که امید می رود، صنف طلای مشهد پس از شنیدن سخنان وی، اقدام به بازگشایی مغازه های خود کنند